2011. augusztus 26., péntek

Vers :)


Emlékek
  Patricia Everson 1985


 Ülj le kicsit, mesélek neked.
 Takarózz a quiltemmel.
 Kálykámat megraktam fával,
 van kévé, süti, dzemmel.

 A foltvarrás nem csak hobbi
 számomra életem lenyomata.
 Megjelenik benne minden jó,
 és a küzdelmek sorozata.

 Nézd, ez egy macis foltocska!
 A kislány elköltözött rég.
 Nővérem ruhájából való
 a másik folt a sárga és a kék.

 Ez a darab bátyámé volt.
 Nagynéném meghalt pár hónapja,
 de itt jobbra, ezen a folton
 látható még a monogramja.

 Anyám vén szoknyájából való
 ez a folt itt, a sarok mellett.
 A másikhoz, itt, középen
 apám piros ingje kellett.
 Ez a folt elnyűtt egy kicsit,Megkopott már,és bizony fakó.
 Nem csoda, hogy ily viharvert:
 születésem elöttről való

 Ez a darab itt a szélén
 nekem drágább az aranytól.
 A télikabátom darabja
védett esőtől, vihartól.

 Ezt a kéket a pincében leltem
 az új házunkba beköltözve.
 Ki tudja milyen történet lehet
 a halvány anyagba beleszőve.

 A zöld feletti folt, ott középen
 kedvesebb nekem mindenkinél.
 Olyan, mint őszi folyóparton
 lassan aláhulló levél.

 Ne feledd ezt a rózsaszint sem,
 bár látott már jobb napokat is
 imádom,ahogy a sárgával,
 zölddel és kékkel kacérkodik.

 Mielött elfogy a kávéd,
 s mögötted az ajtózár kattan,
 nézd meg azt a különleges foltot
 amit a nagybátyámtól kaptam.

 Behajózta a fél világot,hozott is kelmét de csodást
 Csak olyan amiből hercegeknek
 és királyoknak készül palást.

 Van ki kincseit bankban őrzi,
 ki eldugja dunnája alatt.
 Az enyémek foltokba varrva
 gyönyörködtetnerk nap mint nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése